Sunday, 29 December 2013

JUDGEMENTAL

Semalam ada orang bilang aku serupa tomboy. Takpe, aku biarkan je mulut dia menilai.

Biaselah, manusia kan lebih suka menilai luaran. Yang cantik wangi kat luar semuanya dibilang cantik dikata bagus. Kau pakai cantik gila tiap hari, wangi wangi, perangai pun elok je. Bila kau buat taik, ada orang kisah? Paling bangsat pun diorang cakap "eh, aku tak percayalah. Sipolanpolan tu kan baik".  Esok lusa orang lupa dah kisah kau. Jangan risau.

Cuba kalau kau selekeh je, perangai pun serupa lahanat. Mulut tak payah ceritalah, berpuaka nauzubillah. Spesies macam ni, kalau buat sejuta kebaikan pun semua orang nak pertikaikan. Apatah lagi kalau buat jahat. Makin ditokoktambahlah dengan pelbagai cerita buruk lagi.

Biasalah, manusia. Mana boleh tak buat penilaian. Mana boleh tak judge orang lain. Tak boleh. Aku pun tak kisahlah orang nak kata aku tomboy ke aku macai ke ape, aku bukan hidup dengan duit diorang pun.

Semua orang yang sibuk pungpangpungpang judge orang sana sini, sebenarnya life diorang lebih teruk daripada kita. Cuma takde siapa nak kasi diorang cermin je tu. Takpe, esok lusa dapatlah cermin baru.

Kadang kadang yang kau pandang selekeh busuk hamis tu lah sebenarnya lagi mulia hatinya.

Kau apa tau, kau tau sibuk nak judge orang je kan.

Tuesday, 24 December 2013

ILoveYou


kehadapan,
Tulang rusuk kanan saya,
Imam dan bakal suami saya,


I Love you.