Monday, 27 August 2012

SEMPURNA


kesempurnaan - aku manusia biase macam kau,
aku buat silap. aku selalu buat silap.
orang lain pun buat silap.
takde sape yang sempurna pun.
siapalah kesempurnaan tu kalau takde yang tak sempurna.
ouh kau memang dah paling sempurna kot.
sebab tu kau tak pernah rasa kau silap. 

maaf - kata hikmat yang selalu aku keluarkan dari mulut puaka aku.
tapi macam biasa, kau selalu rasa kau tak pernah buat silap.
sebab tu kau selalu anggap kau tak perlu mintak maaf.
ya, kau memang selalunya betul.
mungkin jugak kau tak mengerti apa maksudnya maaf. 

aku memang tak sempurna macam kau.
aku selalu buat silap.
aku berperangai lebih puaka daripada si celaka.
tapi aku tahu ape tu maaf dan ape fungsi kemaafan.
oh aku lupa, kau bukan seperti nabi pun yang selalu ampunkan umatnya.

Saturday, 25 August 2012

Dugaan Terindah


Salam 7 Syawal ;D

sorilaa kalau lately ni banyak sangat entry sedih..entry kene seiring dengan mood aku weh..walaupon sedih, mekaseh gak kat korang sebab korang sudi bace*kesat air mata terharu*

tiba-tiba aku rasa macam bodoh pulak..bodoh sebab terlampau ikutkan hati muda remaja ni..kalau aku tau macam ni akhirnya, aku tak bagi semua hati aku kat dia..apsallah aku tak simpan sikit ek..takpela, bende dah nak jadi..skarang ni aku kene move on weh..aku kuat, cuma kememeh sikit je..tu la, ari tuh aku gelakkan Fahmi, la ni aku pulak kene..natang tol..

papepon, pada awak yang dah cederakan hati suci murni saye ni, saye cuma nak bilang terima kasih je..tak semua benda pengakhirannya gembira kan..awak teruskan cita-cita awak nak jadi pemain futsal terhebat dengan adidas sala yang saya hadiahkan tu ya..saye pulak cuma mampu simpan kenangan kita je *senyum*

Aku tau Allah dah plan yang gerek-gerek untuk aku..dan Dia takkan uji aku diluar kemampuan aku..terus ukir senyuman untuk kehidupan hari esok.





Thursday, 23 August 2012

Terima Kasih PakSu ツ


bangun pagi ni, terus siap-siap pegi keje. 
sampai tempat keje, telefon ofis aku capai,
macam yang biasa aku lakukan sebelum ni. 
nasib baik aku cepat sedar. 
aku letak balik gagang telefon kaler putih tu.
cis, aku dah tak boleh buat semua tu lagi. 
takpe, hari pertama memang kekok.
esok lusa akan terbiasa.

aku capai pulak handphone kokak aku, 
niat nak mengadu nasib sebab tertekan kat tempat keje.
aku lupa lagi,aku tak boleh buat semua tu lagi. demm.

gagahkan diri wasap paksu..
nasib baik die layan aku..
aku ceritakan semuanya..
pesan die suruh aku bersabar..
terima kasih paksu sebab dah wat Farah tersenyum ari ni..

: ◕ ‿ ◕ 







Tuesday, 21 August 2012

Perginya 3 Syawal


3 Syawal 1432H - kenal sorang sahabat terhebat-tempat kongsi suka duka-tempat mengadu segala jenis masalah-tempat mengumpat-tempat ketawa-penasihat terhebat.

3 Syawal 1433H - hilang sorang sahabat terhebat-hilang tempat kongsi suka duka-hilang tempat mengadu segala jenis masalah-hilang tempat mengumpat-tempat ketawa-hilang penasihat terhebat.

4 Syawal 1433H - pikir camne nak teruskan hidup-pikir mane nak mengadu masalah lepas ni-pikir boleh ke aku hidup tanpa dia-pikir dengan sape aku nak menangis lepas ni-sape lagi nak layan perangai puaka aku pasni.

Ya Allah, jangan Kau cuba aku melebihi batas mampu dan sanggupku-Tuhan takkan uji diluar kemampuan kita-Bertabahlah wahai hati-kegembiraan tu ada kat mane-mane pon.



saye degil-saye slalu ingat yang awak takkan tinggalkan saye-tapi arini awak tinggalkan jugak saye-maaf awak, saye bukan insan sempurna yang awak carik-terima kasih untuk semuanya awak.


Tuesday, 14 August 2012

SAHABAT #2


Kehadapan Sahabat,

Sesekali jadilah kawan yang mendengar 
dari yang hanya bercerita. 
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat kita, 
kerana dia juga seorang manusia, 
dia juga ada rasa takut, 
ada rasa..bimbang, sedih dan kecewa,

Dia juga ada kelemahan

dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan.
Jadilah kita kawannya itu. 
Kita selalu melihat dia ketawa,
tetapi mungkin sebenarnya
dia tidak setabah yang kita sangka. 
Di sebalik senyumannya itu, 
mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan,
di sebalik ketenangannya,
mungkin tersimpan seribu kekalutan…
kita tidak tahu…
tetapi jika kita cuba jadi sahabat seperti dia, 
mungkin kita akan tahu.


Dari Sahabat untuk Sahabat,
FarraaMispan





Friday, 3 August 2012

THANKS FOR THE MEMORIES


alkisah seorang manusia..

mudah lupa diri bila diulit kesenangan dunia..
mungkin kau lupa pada seorang yang pernah bergelar teman satu tika dulu..

terima kasih pada manusia itu..
dah beri aku pengalaman dalam bersahabat..

moga kau bahagia dengan jalan yang kau pilih..
dulu memang takkan penah same dengan sekarang..
dan aku tak mungkin akan jadi macam dulu semula..




mungkin kau lupa dengan kebaikan yang pernah aku lakukan..
tapi aku takkan pernah lupa kata-kata sarkastik kau..

terima kasih kepada manusia itu..


Thursday, 2 August 2012

IT WASN'T ME





ini adalah quotes paling ohsem aku penah nampak.
credit to : link ohsem